Garancia – Vállalási szabályzat
Ebben a menüpontban szeretnénk tájékoztatni kedves Ügyfeleinket a garanciáról.
Hivatkozva a kormány 249/2004 (VIII.27.) számú rendeletére a Sebők Gumi Kft. az elvégzett munkára, (csak a munkára) 6 hónap jótállást biztosít.
A Sebők Gumi Kft. nem vállal semmiféle felelősséget a beszerelt alkatrészek minőségére.
Szervizünk beszerelő műhely, nem pedig alkatrész gyártó.
Beszerelő műhely lévén a beszerelésre vállalunk garanciát, a hibás alkatrészeket ingyen cseréljük, viszont megfinanszírozni nem tudjuk. Ha valami alkatrész a beszerelés után hibás lesz, sajnos az elbírálásig vagy az Ügyfél vesz megint egy alkatrészt, vagy addig nem használja az autót, míg le nem zajlik a garanciális elbírálás.
Az előre kiajánlott munkadíjakat betartjuk. Viszont ha a szervizelés közben pl. egy csavar beletörik az autóba (ami lehet elöregedett, rozsdás, anyaghibás, stb), az többletköltséget eredményez a javítási költségen felül. Erről az Ügyfelet a javítás alatt tájékoztatjuk, és a beleegyezésével folytatjuk.
Ha a szervizelés közben bármilyen más hibát is találunk az autón, akkor csak az Ügyfél tájékoztatása, valamint az Ügyfél írásban jelzett beleegyezése után javítunk ki, ami lehet e-mail vagy sms is.
A garanciát az alkatrészekre a gyártó vállalja. A garanciális ügyintézést az alkatrészt beszállító cég végzi, ez a cég veszi fel a kapcsolatot a gyártóval.
Ha a beszerelés után bármilyen minőségi probléma adódna az alkatrésznek, akkor azt vissza kell juttatnunk a gyártónak. A szervizünk és a gyártó között az alkatrész nagykereskedés áll, mint pl. Unix vagy Bárdi, aki ezt a bevizsgáltatást végzi a gyártónál. Szervizünk ezt nem végezheti. A gyártó cég feladata jó minőségű alkatrész gyártása, és garanciális eseteknél a bevizsgálása is. Az alkatrész kereskedő cég pedig aki ezt az alkatrészt importálja a gyártótól, tartja a kapcsolatot és intézi az egész garanciális folyamatot.
Egy ilyen kivizsgálás 90 napon belül folytatódik le. A gyártó írásban közli, hogy jogos-e a garancia igény vagy sem. Közlik, hogy mi okozhatta a hibát. Ha gyári hibás, akkor kifizetik az alkatrész árát, ha nem gyári hibából hibásodott meg az alkatrész, akkor eláll a jóváírástól és nem fizeti ki az alkatrész árát.
Ha a szervizeléshez az alkatrészt mi biztosítottuk és később kiderül, hogy hibás, akkor a hibás alkatrész kiszerelését, valamint az új alkatrész beszerelését nem kell kifizetni, ezt mi átvállaljuk Ügyfeleinktől.
Viszont az alkatrészt újból meg kell vásárolnia az Ügyfélnek, míg a garanciális elbírálás tart. A pozitív elbírálás után ez az összeg vissza lesz fizetve az Ügyfélnek.
Például: felszerelünk Önnek egy gumiabroncsot, amivel 2 nap után visszajön szervizünkben, hogy az oldalfalon hiba található.
Ezt a gumit vissza kell juttatnunk a gyártónak, de addig Önnek sajnos megint kell vásárolni egy abroncsot, hogy tudjon közlekedni.
Ha a gyártó bevizsgálta és gyári hibásnak találta, akkor ki fogja fizetni az abroncs árát. Ha a vizsgálat során azt találja, hogy padkázott a gumival, vagy kátyúba hajtott, nem fogja kifizetni, mert nem minősül gyári hibának. Ebben az esetben megpróbálkozhat az útkezelővel, hátha kifizetik a gumit Önnek.
Ha pl. akkumulátort vásárol és pár hét után lemerül, akkor is ugyan ez a folyamat.
Be kell küldenünk az akkumulátort a gyártóhoz, ahol bevizsgálják miért merült le az akkumulátort. Zárlatos vagy az Ügyfél autója meríti-e le?
Míg az elbírálás tart, addig Önnek vásárolnia kell még egy akkumulátort, ha használni szeretné autóját. A pozitív elbírálás után az akkumulátort árát visszafizetik Önnek.
Pl. gömbfejet cserélünk az autójában és 2 nap múlva megint kopog.
Önnek megint meg kell vásárolni a gömbfejet, amit mi ingyenesen kicserélünk, ingyen beállítjuk megint a futóművet.
Az alkatrészt elküldjük elbírálásra, ahol megnézik, hogy gyári hibás volt-e az alkatrész, vagy nem megfelelően volt használva, pl. padkára parkolásnál le fel állásokat végez a kocsival az Ügyfél.
Ha gyári hibásnak találja a gyártó, akkor visszafizeti a gömbfej árát.
Ha az alkatrészt az Ügyfél hozta, és később probléma adódna az alkatrésszel, akkor a garanciális ügyintézést az Ügyfélnek kell végeznie, valamint a rossz alkatrész kiszerelését, az új alkatrész beszerelését újból ki kell fizetni.