Automata váltó olajcsere

Motul Evo Gen2 automata váltó olajcsere

Mert nem elegendő az 50%-ban lecserélt váltóolaj!

A 2. generációs csúcskategóriájú automata váltó olajcserélő gépünkkel szinte az összes automata váltójú gépjármű olajcseréjét el tudjuk végezni.


Az automata váltóban az olaj nem csak kenőanyag, mit egy kézi váltóban, így ha elszennyeződik, az automata működése romlik, rosszul, rángatva vált, megugrik. A váltóolaj része az erőátvitelnek, hiszen a motor nyomatékát ez a folyadék továbbítja a mechanikus fokozatokhoz.
Csakhogy a teljes váltóolajat lecserélni egyszerű eszközökkel nem lehet, mert a töltet java bent marad a váltóban.
Erre jelent megoldást a váltóolaj cserét elvégző gépünk.
Gépünkkel majdnem 100%-ban le tudjuk cserélni az automata váltóban lévő használt váltóolajat, míg a kézi technológiával ez csak 40-50%-ban lehetséges.
Tehát a kézi cserével csak hígítanánk a használt olajat az új olajjal az automata váltóban.

Az automata váltóban javasolt átlagosan, 50.000 – 60.000 kilométerenként lecserélni az olajat és a szűrőt is.
Természetesen létezik olyan típus is, aminél előbb vagy később szükséges a váltóolaj csere.
Szerencsére már az autógyárak is felhagytak azzal, hogy a váltóolaj egész élettartamra szól.
Megfelelő karbantartással megsokszorozható a váltó élettartalma.
Az automatikus sebességváltó egy hidraulikusan vezérelt speciális sebességváltó, amely működéséhez egyedi olaj szükséges.
Automata váltó olajcserélő gépünk elvégzi az elhasznált folyadék leszívását, átmossa a rendszert, majd feltölti azt friss olajjal.
A művelet során a rendszer szűrőjét és a kapcsolódó tömítéséket is ki kell cserélni.

Ne felejtsük! Nincs olyan, hogy élettartam olaj.
Az autó használata során apró fémforgácsok kerülnek a rendszerbe, amit még az automata váltó szűrője sem képes maradéktalanul felfogni.
Ezek a szennyeződések negatívan befolyásolják a váltó működését. A váltóolaj csere elmulasztása a váltó meghibásodásához vezethet.
Az automata váltó olajcseréje egy szükséges, meghatározott időközönkénti karbantartási folyamat, nem pedig javítás.
Hasonlóképpen, mint a fékolaj vagy a motorolaj csere.
A gondtalan autózás érdekében figyeljen az időszakos szervizekre, ne lépje túl a határidőket!
A már meglévő hibákat a váltó megbontása nélkül nem lehet feltárni. Ha nem működik rendesen a váltó, az olaj cserétől nem fog megjavulni.
Amennyiben Ön már problémát észlel a váltóban, nem működik üzemszerűen, akkor az olajcsere, a tisztítás és a szűrő csere ritkán oldja meg a problémát, de az is előfordulhat, hogy az olajcsere után a váltó működése során további rendellenesség tapasztalható.
A külföldről behozott vagy a szervizkönyv nélküli autóknál is fenn áll a veszély, hogy nem lett lecserélve az automata váltóban az olaj. Az automata váltóba nem látunk bele, nem tudhatjuk mekkora kopás van egy nem karbantartott automata váltóban.
Mint ahogy egy szétkopott motornál sem megoldás egy olajcsere, attól nem javul meg, úgy az ugró, rántva kapcsolgató automatán sem segít, a javasolt kilométer után sok-sok ezer km-el túlfutva lecserélni az olajat.
Ha a váltó rossz, meg kell javítani, az olajcsere viszont nem javítás. A váltóolaj cseréje megelőző karbantartás, tehát ha már baj van, nem segít.
Illetve, ha nincs is baj, de a sokat futott, nem a megfelelő időközönként karbantartott váltó esetében előfordulhat, hogy valami lerakódott szennyeződés elindul és gondot okoz az automata váltó belsejében. Megesik bizony, hogy a csere után a hidraulikatömböt szét kell szedni és kipucolni, mert a próbaúton mondjuk a váltó nem hajlandó kettes fölé kapcsolni. Az ilyen bajok elkerülésére váltóöblítő adalékot használunk a cserénél, amit az üzem meleg váltóba kell tölteni és vele járatni – de mindenre ez sem megoldás.
Hallottunk olyan történetet, ahol az Ügyfél használtan vette a kocsit és fogalma sem volt az autó előző szervizeiről, vagy olyan Ügyfélről, aki nem cseréltette rendszeresen a váltóban az olajat. Majd mikor már sok-sok ezer túlfutott kilométer után rászánta magát a váltóolaj cserére, az olajcsere után rosszabb lett a váltó, mint mielőtt elvitte az olajcserére. Ezután pedig a szervizt okolta a hibás váltásért és a szervizzel akarta megjavíttatni azt a váltót, ami addig nem volt a javasolt időközönként karbantartva.
Természetesen mi nem gondoljuk, hogy minden Ügyfél emiatt akar olajcserét az automata váltóban. De mivel mi nem tudjuk, hogy az adott váltó rendszeresen karbantartott volt-e, le lett-e cserélve mindig a teljes olajmennyiség, át lett-e mosva a rendszer, a szűrők lettek-e cserélve, ezért mi úgy gondoljuk, hogy ezzel tisztában kell lennie minden Ügyfélnek, mielőtt megrendeli a váltóolaj cserét.
A későbbi félreértéseket elkerülése végett mi csak az Ügyfél kérésére, saját felelőségére vállaljuk az automata váltó olajcserét.
Szervizünkben nem vállalunk automata váltó javítást, ezért olyan Ügyfeleket várunk, akik a rendszeres karbantartás miatt szeretnének váltóolaj cserét,
ezért keresik fel szervizünket.

Motul Evo Gen2 automataváltó olajcserélő berendezésünk a váltóra csatlakozása adapterek segítségével történik, így az automata váltó olajcserét 100%-ban gépi technológiával végezzük.
A váltót nem bontjuk, hibát nem tudunk ejteni benne. Gépünk funkciói közt többek közt van vezetett, teljesen automatikus kezelőprogram, a program lépésről-lépésre végig megy a munkafolyamatokon, így egyszerűen és teljesen automatikusan végezhető el bármilyen automata váltó mosás és olajcsere. Automatikus áramlási irány felismerés, (teljes védelem a hidraulikus rendszer számára), zéró visszaszennyeződés garancia, maximális kontroll a belső mosó funkciónak köszönhetően (tömlők és belső hidraulika kör átmosás).

Dupla hidraulika szivattyú kettőzött teljesítménnyel. Integrált nívópálca funkció: zárt rendszerű automata váltókhoz, ahol az olajcsere kizárólag a betöltőnyíláson keresztül lehetséges.
Automata váltó olajcserét átáramlós, öblítéses gépi technológiával végezzük, kizárólag a gyári előírásoknak megfelelő olajjal és hidraulika szűrővel.


Az automata váltó olajcserét időpontra vállaljuk, szervizünk váró helyiségében meg is várható.

A Motul S.A. egy világméretű francia vállalat, amely kenőanyagokat és egyéb speciális termékeket gyárt, fejleszt és forgalmaz motorokhoz és ipar számára.

Alapítva: 1853., New York, New York, Egyesült Államok
Székhely: Aubervilliers, Franciaország

Az amerikai Pennsylvania első olajkútjától a Motul márka legmodernebb laboratóriumáig, a fejlesztés iránti egyre növekvő vágy hajtja a vállalatot nap mint nap az innovatív megoldások utáni kutatásban.
A Motul már 1980-ban részese volt a folyamatnak, mely nemzetközi igazolásokon – mint amilyen a Brit Szabványügyi Intézet igazolása- keresztül szabályozza a minőségi követelményeket. A minőségbiztosítás nemzetközi modelljei hamarosan alapvetővé váltak, nemcsak mint szükséges elvárások, de mint a vállalati értékek fontos elemei. Mint autóipari partner, a Motul a legnagyobb autógyártók legszigorúbb minőségi elvárásainak felel meg.

A Motul termékei minőségének, innovációs képességének és a versenysport iránti elkötelezettségének köszönhetően több mint 160 éve általánosan ismert Motul márka a szintetikus kenőanyagok valódi specialistája.
Ennek köszönhetően a Motul mára több mint 165 országban a leghíresebb szervizek kizárólagos partnerévé vált.
Szervizünkben elérhető a Motul teljes termékpalettája.