Futóműállítás – Futómű beállítás

A piac egyik legjobb gépével dolgozunk.
Gépünk a legmodernebb, legkorszerűbb 3D technológián alapuló műszer, amely maximálisan igazodik a legmagasabb szintű gyártói elvárásokhoz.
A 3D technológia kifejlesztése forradalmian új technológiát jelent a futómű-geometria mérésben. Négy-ötszörös gyorsaság, már 2-3 perc alatt az összes futómű geometriai érték rendelkezésre áll.

A futómű szolgáltatásaink szervizünkben:
– ellenőrzés, átvizsgálás
– beállítás első tengely
– beállítás első és hátsó tengely (ha a hátsó tengely is állítható, autóként változó)

Ha a futómű alkatrészek, csavarok,  rozsdásodás, korrodált állapotuk miatt össze vannak ragadva, megmozdíthatatlanok,  és nem lehet kulccsal vagy légkulccsal sem meglazítani, akkor lánggal kell melegítenünk.

A futóműállításra kérjen időpontot: ITT

Futóműállítás időközei

Javasoljuk az autó évenkénti futómű beállítását. De amennyiben bármilyen furcsa jelzést tapasztal a futómű felől, akkor azonnali átvizsgálást vagy javítást ajánlunk.
Ezenkívül 10.000 – 15.000 kilométerenként javasoljuk az autó átvizsgálását alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák, pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb

futómű beállítás auto17
futómű beállítás

A futóműállításról bővebben

A kerék-beállítási paraméterek alapvetően befolyásolják a jármű egyenes-, és ívmeneti tulajdonságait, a tapadási viszonyokat és a gumiabroncsok kopását.
Nap mint nap különböző erőbehatások érik, pl. kátyú, járdára felhajtás, maximális súlyterhelés meghaladása stb.
Ezeknek az erőbehatásoknak köszönhetően az autó futóműve elállítódhat. A nem megfelelően beállított kerekek akadályozzák a jármű természetes mozgását és ezzel kormányzási problémát okoznak. A kormányzási nehézségeken kívül, növelheti az autó üzemeltetési költségeit is, pl. fokozott gumiköpenykopás, magasabb fogyasztás és az alkatrészek idő előtti kopásához is vezet. A rossz futómű beállítás a gömbfejeket, kerék csapágyakat, felfüggesztéseket, a lengéscsillapító szárát jobban terheli. Minden kerék saját dinamikával (dőlés, gördülés és összetartás) rendelkezik, amelyet a gépjármű gyártója határoz meg. A nem megfelelő beállítás leggyakoribb jele az abroncsok egyenetlen és gyors kopása, illetve a jármű egyenestől való elhúzása. Ebben az esetben futóműállítás, futómű beállítás szükséges.

 

futóműállítás auto17

Minden gépjármű esetében az autó gyártója meghatározza a futómű geometria paramétereit: kerékösszetartás, kerék dőlésszög, utánfutási szög, stb. A futóműnek ezek a jellemzői határozzák meg az autó menetstabilitását, irányíthatóságát, illetve megakadályozzák a gumiabroncsok rendellenes kopását. Ha nagy ütés éri a futóművet (például kátyúba való hajtás miatt) elállítódhat, ezért ellenőrizni kell a beállítást. A futómű beállítás megvárható.

Szezononként egyszer javasolt a futómű felülvizsgálata, és a futóműállítás. Ennek okai:
– Biztonságos kanyarvétel (jobb kanyarfekvés)
– Helyes viselkedés fékezésnél (nem húz oldalra)
– Optimális nyomtávtartás egyenetlen útburkolaton is

Futóműállítás, futómű beállítás, és ellenőrzés hiányában rossz úttartás, egyenetlen-szabálytalan kopás, zajképződés léphet fel,  amely jelentős többletköltséget jelenthet az autós számára.
Keresse fel szervizünket, amennyiben az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján:
– kopogó hang
– kanyarodásnál visító gumik zaja
– gumik széleinek rendellenes kopása
– kormányrázás 60 km-től 120 km-ig vagy efelett
– fékezésnél kormányrázás
– búgó, morgó hang a kerekek felől
– kis ívű kanyarodásnál túl nagy kormányerő (nehéz tekerni a kormányt)
– nyomvályúra túl érzékenyen reagál a gépkocsi (kivétel a gyári gumiméretektől való eltérés, vagy a túl nagy ET szám)
– túl erősen félrehúz az autó- kanyarodásnál a kormány nem elég intenzíven tekeredik vissza

futóműállítás futómű beállítás