Az olajcsere fontossága:
Az olajcsere a legfontosabb a motor élettartalmának a megőrzéséhez.
A motorolaj nagyon fontos feladatokat lát el, például kenést ad a motor számára, elvezeti a hőt, véd a korróziótól és megakadályozza, hogy a keletkezett égéstermékek lerakódjanak. A motorban lévő súrlódó hatás következtében a keletkező fémrészecskéket pedig lemossa az alkatrészekről.
Ezért fontos, hogy a gépjárművünk számára megfelelő viszkozitásút és minőségűt válasszuk.
Sok-sok éves tapasztalattal és a gyártói ajánlások segítségével választjuk ki a legmegfelelőbbet gépjárműve számára!
Motorolaj készleten, szinte minden autótípushoz!
A motorolajjal egy időben az olajszűrőt is cserélni kell. Az olajszűrő feladata, hogy az olajjal szállított szennyeződéseket felfogja. Az olajszűrő idővel eltömődik, és már nem tudja ellátni a feladatát, ami miatt a motorban kopás keletkezhet.
Milyen gyakran cseréljük le a motorolajat?
Az olajcsere periódus egy átlagos személyautónál általában 15.000 km és/vagy 1 év (amelyik előbb jön). De a jármű típusától és a használattól függően meglepően nagy lehet a különbség.
Egy év után akkor is érdemes lecserélni a motorolajat és az olajszűrőt, ha autónk nem tett meg sok kilométert, többnyire állt, mert a motorba töltött olaj folyamatosan öregszik már az első használat után.
Minél frissebb és jobb a motorolaj annál előbb kezdi el kenni a motor tetején lévő vezérműtengelyt.
Tehát egy öregebb, rosszabb motorolaj lassabban jut fel az olajteknőből a vezérműtengelyig, ahol nem tudja ellátni megfelelően a feladatát.
Az autógyárak általában pozitívumként emlegetik a hosszú szervizperiódus, de vajon tényleg jó a ritka olajcsere a motornak?
Semmiképpen! A motorolajon nem érdemes spórolni.
Rövidtávon nyerhetünk valamennyit az elmaradt olajcseréken, viszont hosszabb távon biztos, hogy mélyen a zsebünkbe kell nyúlni egy felújítás miatt, mikor a motorban lerakódik a korom vagy az olajsár.
Ezt mi úgy hívjuk, hogy fekete halál!





A ritka olajcsere szervizperiódus miatt olajsár keletkezhet a vezérműtengelynél, a korom ráéghet a hengerfejre és a vezérműtengelyre is.
Az olajcsere idejében javasolt a levegőszűrő csere is.
A motor tökéletes működéséhez szükséges hogy levegőt is kapjon az üzemanyaggal együtt.
Természetesen a levegőt is szűrni kell, hogy a porszemek ne jussanak be motorba.
Időközönként az üzemanyagszűrőt is cserélni kell.
(léteznek olyan autótípusok is, hogy az üzemanyagszűrő a benzintankba van integrálva és nem cserélhető)
Az üzemanyagszűrő is eltömődhet a rosszabb minőségű üzemanyag tankolása után, ezért fontos a cseréje.
Ezen kívül pollenszűrőt is ajánlott cserélni, viszont mi azt az olajcsere intervallumtól függetlenül tavasszal ajánljuk egy klímafertőtlenítéssel egyben. Mielőtt elkezdené használni autója klímáját, hogy a tél alatt a nedvességtől előforduló gombásodástól megszabaduljon.
A klímafertőtlenítésről bővebben ITT olvashat.